lördag 5 oktober 2013

Första inlägget om melasma

Det här är mitt första blogginlägg, hoppas att det kommer se riktigt ut.

Den här bloggen kommer först och främst att handla om melasma och pigmentförändringar, men även lite om acne och andra hudproblem.
Kommer att skriva om melasma, vad det är för något, vad det finns för produkter och behandlingar.

Om inlägg om produkt eller behandling är sponsrat på något vis kommer jag tydligt skriva ut det.

Jag är inte medicinsktutbildad, kommer att skriva utifrån mina erfarenheter och de produkter jag använder. De med mest kunskap om melasma har hudläkare och de kan rådgiva om produkter och behandlingsalternativ.
Personal på kosmetkabutiker som t ex Kicks har inte tillräckliga kunskaper om melasma, det kan vara bra att ha i åtanke.

Blogginläggen kommer att skrivas ur ett kvinnligt perspektiv då melasma är ett hudproblem som främst kvinnor har. Det är vanligt hos de med mörkare hudfärg men även bleka nordbor (som jag) kan få det. Ska ändå försöka skriva så att även män med hudproblem känner sig välkomna till bloggen!

1 kommentar:

  1. There are numerous Medical Treatment for Melasma which might improve the presence. Superficial pigmentation is easier to treat than deep pigmentation. If melasma happens during pregnancy, it might resolve on its own within a few months after delivery and recovery may not be required.

    SvaraRadera