söndag 19 januari 2014

Hydrokinon

Hej på er!
I oktober skickade läkaren på hälsocentralen en remiss till hudkliniken. Jag hade bett om det för att jag ville ha recept på hydrokinon. Efter några veckor kom svaret från hud, de kommer inte ta emot mig för melasma.

I remissvaret stod det följande:
"Privata kosmetologer och vissa privatläkare har apparater för behandling av melasma men det förfogar man inte över på Hudkliniken. Har du frågor är du välkommen att höra av dig"

Jamen underbart, synd att de specificerade vad dessa "apparater" heter och hur de fungerar. Funderade ett tag på att ringa och fråga men kom fram till att det förmodligen är slöseri med tid.

Kontaktade den privata hudläkaren i staden men hen rekomenderade mig att gå till en annan klinik och göra laserbehandling. Det känns väl drastisk så nu har jag bestämt mig för att göra en spot peel.

Hej så länge!
















2 kommentarer:

  1. There are numerous Medical Treatment for Melasma which might improve the presence. Superficial pigmentation is easier to treat than deep pigmentation. If melasma happens during pregnancy, it might resolve on its own within a few months after delivery and recovery may not be required.

    SvaraRadera
  2. The common approach for Treatment of Melasma removal involves sunscreen, bleach and time. The most important and conventional way of treating Melasma is sun protection.

    SvaraRadera