söndag 19 oktober 2014

Citron-del 2

Och resultatet efter en vecka med citronkur...

Jo det blev ganska bra faktiskt! Det svider när man penslar på men jag tycker det är skönt att känna att det händer något. Huden har definitivt blivit lenare. Nu vet jag inte om det är för att jag är bekväm av mig, men det känns trots allt lite bökigt att hålla på med citron. Det ska inhandlas citroner, det ska skäras och pressas och så ska saften förvaras i kylskåpet. Nu är det så att jag har ett litet kylskåp här i övernattningslägenheten så skålen med citronsaft blir lätt i vägen.
Aja, jag kommer nog varva citronkur och kräm, det känns trots allt lite glamorösare med en fin kräm i ansiktet.

1 kommentar:

  1. There are numerous Medical Treatment for Melasma which might improve the presence. Superficial pigmentation is easier to treat than deep pigmentation. If melasma happens during pregnancy, it might resolve on its own within a few months after delivery and recovery may not be required.

    SvaraRadera